2022-11-14 13:50:17
Muzeum Archidiecezji Warszawskiej jest dla nas wzorem aktywności w internecie - doskonale promuje swoje zasoby, informuje o wydarzeniach, zachęca do uczestnictwa w kulturze. Wspólnie zastanawialiśmy się, jakie działania warto wdrożyć również w przypadku Muzeum Ziemi Twardogórskiej.
W ciągu ostatnich dwóch tygodni aż cztery grupy wolontariuszy odbyły zajęcia tematyczne, podczas których analizowaliśmy internetowe zasoby i publikacje Muzeum Archidiecezji Warszawskiej i zastanawialiśmy się nad tym, jak skutecznie promować Muzeum Ziemi Twardogórskej.
MAW to instytucja włączająca ludzi w kulturę, otwarta, dzieląca się zasobami. Do promocji wykorzystuje swoje najciekawsze zbiory, na bieżąco informuje o nadchodzących wydarzeniach - korzystając zarówno z Facebooka jak i z Twittera. Oficjalna strona muzeum jest często aktualizowana, przejrzysta - wygodnie przegląda się ją również na urządzeniach mobilnych. Muzeum posiada również swój kanał YouTube, co pozwala zarówno na dokumentowanie najciekawszych wydarzeń w formie audiowizualnej, jak i udostępnianie ich szerokiemu gronu internautów.
Promocja zasobów muzeów jest bardzo ważna. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że największe rzesze odwiedzających przyciągają te muzea, które mają w swoich zbiorach najbardziej rozpoznawalne dzieła. Zatem nie warto zamykać zbiorów w murach instytucji - obecność online pozwala dotrzeć do najszerszego grona odbiorców. Również takich, którzy ze względu na stan zdrowia, koszty i trudności związane z podróżą, obowiązki zawodowe i rodzinne, nie byliby w stanie dotrzeć osobiście do muzeum. Nikt nie powinien być wykluczony z kultury, dlatego warto wytyczać nowe drogi dostepu do niej.
A w miniony piątek grupa naszych wolontariuszy wzięła udział w konsultacjach i wydarzeniu zorganizowanym dla lokalnej społeczności przez Stowarzyszenie Przyjaciół Jana Pawła II. Wieczornica "My Pierwsza Brygada" ze wspólnym śpiewaniem pieśni patriotycznych zrobiła na nas duże wrażenie. Mamy teraz kilka pomysłów jak zaangażować twardogórzan w nasz projekt i jak powinien wyglądać wernisaż naszej kolekcji. A naszym partnerom sedrecznie dziękujemy za wszystkie rady i zaproszenie na tak piękne wydarzenie.